Més informació [ Detall d'activitat

 
1000920511   Univers Brossa. El potencial educatiu d’un poeta polièdric
2019-2020   Curs semipresencial. Educació Infantil-Primària
  
   17/2/2020 - 11/5/2020 (15 hores) de h a h
   AGR Fundació Joan Brossa
   C/ La Seca, 2 (Barcelona) 
  
Format   Semipresencial
Sincronicitat    Mixt
Organització   Consorci d'Educació de Barcelona
  
   "Activitat passada a format virtual, Instrucció 3/2020, de 13 de març, COVID19"
  
Inscripció   09/01/2020 - 19/01/2020
  
Descripció i   Metodologia:   “Univers Brossa. El potencial educatiu d’un poeta polièdric” és una activitat formativa que vol mostrar el conjunt de la producció del poeta amb la finalitat d’aprofundir en la globalitat de la seva obra i de fomentar el desenvolupament de projectes creatius i reflexius a l’aula.
A partir de diferents sessions de caràcter temàtic, els docents aniran articulant un projecte multidisciplinar que després podran desenvolupar a l’aula.
  
Objectius   • Endinsar-se en el món del poeta i explorar el seu univers creatiu.
• Identificar els diferents gèneres poètics de l’obra brossiana.
• Analitzar el mètode de treball de Joan Brossa.
• Eixamplar el significat de la paraula poesia.
• Potenciar la reflexió, la creativitat i el diàleg a partir de la poesia.
• Desenvolupar projectes transversals a l’aula a partir de l’imaginari brossià.
  
Continguts   Continguts
• Sessió 1. Pels camins de Joan Brossa. Itinerari per Ciutat Vella Ruta literària per descobrir la vida i l’obra del poeta a partir de la visita de diferents poemes urbans que va realitzar al centre de la ciutat i de diferents espais amb els quals va tenir un lligam important.
La sessió acabarà amb la definició d’una proposta per presentar Joan Brossa a l’aula d’una forma poc convencional.
• Sessió 2. Arbust Brossa. Visita a l’arxiu del poeta
La primera part de la sessió consistirà en la visita a l’arxiu personal del poeta, dipositat al MACBA, per conèixer el ventall ampli de documentació que guardava el poeta i per analitzar els processos creatius que seguia a l’hora de concebre poemes. A la segona part es realitzarà un taller a una de les aules del museu per experimentar i posar en pràctica els conceptes adquirits durant la visita.
La sessió acabarà amb el plantejament d’una dinàmica a l’aula per desenvolupar processos creatius a partir de la poesia.
• Sessió 3. El poeta de la paraula i de la imatge
Taller creatiu a partir de la poesia de Joan Brossa en que es fusionarà el text, l’objecte i la imatge per donar lloc a un procés creatiu a partir del qual generar un poema escènic. Es farà ús de diferents formats i suports, relacionant objectes i paraules per tal de generar un territori fèrtil per imaginar, pensar i crear des de l’obra del poeta però amb el desig d’anar més enllà.
La sessió acabarà amb la conceptualització d’un taller a l’aula que eixampli els límits de la paraula “poesia”.
• Sessió 4. La quarta dimensió de Joan Brossa
Visionat de la pel·lícula “Foc al càntir”, el guió de la qual va ser escrit per Joan Brossa, i comentari i reflexió sobre algunes peces breus de teatre per debatre la visió que el poeta tenia en relació al teatre i el cinema.
La sessió acabarà amb la creació d’una acció performativa a partir de la qual experimentaran amb les pràctiques escèniques.
  
Avaluació   • Participació activa a les sessions formatives.
• Presentació d’una unitat didàctica desenvolupada de forma no presencial a partir de l’aprenentatge adquirit durant la formació.
  
Requisits de  certificació   cal haver assistit al 80% de les hores presencials i presentar un projecte educatiu per desenvolupar a l’aula a partir de la formació rebuda.
  
E-mail   jbarnes@fundaciojoanbrossa.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   17/02/2020       
 Sessió 2   -   -       
 Sessió 3   -   -       
 Sessió 4   -   -       
 Sessió 5   dilluns   11/05/2020       
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent